Davo’77 – Tivoc 2

Dinsdag 18 oktober was het zo ver: de tweede thuiswedstrijd dit seizoen. Helaas is Arend vandaag ziek en dus afwezig.

Wij waren vol goede moed; de eerste twee wedstrijden waren immers niet verloren gegaan. En vandaag het thuisvoordeel tegen Tivoc 2. Maar Davo zou Davo niet zijn als het niet helemaal liep zoals gedacht.

De eerste set hadden wij geen vat op de service van de tegenstander. En hun aanval liep gesmeerd. Resultaat: de eerste set ging met ruime cijfers naar Tivoc.

Gelukkig konden wij ons in de tweede set herpakken. Het opvangen van de service ging beter en dus lag de pass goed, kwam er een mooie set up en konden onze aanvallers het afmaken met een smash (of een slimme prikbal). Een setje voor ons!

Dat resultaat gaf ons vertrouwen. Zelfs zo veel vertrouwen dat wij dachten het wel af te kunnen maken in het vervolg van de wedstrijd. Maar niets was minder waar. Tivoc kwam sterk terug in de derde set. Wij gingen wat onnauwkeuriger spelen, maakten wat te veel persoonlijke fouten, en verloren de set.

Om nu te zeggen dat wij in paniek raakten, dat niet. Maar het zat ons niet lekker. De coach besloot tot een tactische aanpassing van ons spel. En we gingen er eens goed voor staan. Het zal toch niet gebeuren dat wij de thuiswedstrijd gaan verliezen! Maar het begin van de set was een voortzetting van de derde set. Binnen no time stonden we een punt of negen achter. Heel langzaam echter, puntje voor puntje, kwamen we dichterbij. Twee keer een serie van drie of vier opslagen achter elkaar die door de tegenstander niet goed verwerkt werden, een aantal goede aanvallen, een paar knappe verdedigende acties …. Het werd 23-23. Tivoc maakt een punt en komt op setpunt. Wij maken een punt: weer gelijk. Wij maken nog een punt: setpunt voor ons. Maar Tivoc maakt weer gelijk: 25-25. Wij persen er de laatste zweetdruppels uit, en scoren de laatste twee punten: 27-25 gewonnen.

Uiteindelijk dus een gelijk spel. En dat was, gezien het wedstrijdverloop, de terechte uitslag.

Volgende wedstrijd is 16 november 2022 in Afferden, tegen Blok69 GH.